Cooks bay Moorea

6 maart 2014 - Nukutavake, Frans-Polynesië

De grote ontdekker van polynesie en hawaii is captain cook, je komt hem hier overal tegen. Bij zijn eerst trips werd hij als een soort god binnen gehaald. Maar op een van zijn volgende reizen naar polynesie is hij door de bevolking om het leven gebracht. Maar er is wel een baai naar hem vernoemd.

Helaas slecht nieuws van de  captain 's-ochtends bij het wakker worden. Het weer is te slecht, hoge golven en het is niet verantwoord om de baai in te varen. een paar keer probeert onze kaptein het nog maar we zien ook wel dat het niet echt verstandig is.

Heel jammer want we zouden hier een tweede snorkel excursie doen, een nieuwe poging dus om joke enthousiast te krijgen. We brengen de dag door met het varen om het eiland heen, heel langzaam en natuurlijk met al het vertier aan boord. Spelletjes genoeg, lezingen, films, puzzelen. Maar voor ons betekent het lekker relaxen met een boek en 's-avonds naar een voorstelling in het theater.

1. Gerard en Anneke:
    11 maart 2014
    Jammer dat jullie niet de baai konden invaren,maar gelukkig voor Joke,want ze hoefde dus niet te snorkelen.Wij genieten reusachtig van jullie avonturen en belevenissen.
  2. Ed meester:
    11 maart 2014
    Wat een prachtige reis zeg. Hoe moet dat straks weer in Vijfhuizen?? Geniet verder van al het moois boven en onder water, en laat je niet gek maken joke door al die vissen. Groet, Ed en Marian.
  3. J&R:
    11 maart 2014
    Mooie verhalen Gerard en veel genieten van natuurschoon , cultuur.
    Leuk dat snorkelen , veel plezier groetjes J&R
  4. Ria:
    11 maart 2014
    jammer he' jook, lekker lui 'n boek lezen is ook vakantie???
    geniet nog van al het moois, genoeg te bewonderen. X Ria